
[WiiU] News, Spiele, Fakten, Gerüchte, Tests
Re: WiiU - Next Generation Konsole (Wii2/Project Café)
Nach der abstoßenden Erfahrung, auch GameCube genannt, bin ich bei Nintendo ja sehr misstrauisch geworden 

- Ike
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Re: WiiU - Next Generation Konsole (Wii2/Project Café)
W00t?! Der cube hatte neben dem N64 die besten Spiele ever.Dante hat geschrieben:Nach der abstoßenden Erfahrung, auch GameCube genannt, bin ich bei Nintendo ja sehr misstrauisch geworden

Brenn in der Hölle!


- CubeKing
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Re: WiiU - Next Generation Konsole (Wii2/Project Café)
Abstoßend?Dante hat geschrieben:Nach der abstoßenden Erfahrung, auch GameCube genannt, bin ich bei Nintendo ja sehr misstrauisch geworden
Und erst nach? Hab mir noch während der GCN-Zeit eine BoX zugelegt.

(Aber damit dann hauptsache Titel gespielt, die es auch aufm GCN gab. Das sei fairerweise erwähnt.

Nope, das wäre die PS2.Ike hat geschrieben:Der cube hatte neben dem N64 die besten Spiele ever.

Re: WiiU - Next Generation Konsole (Wii2/Project Café)
@CubeKing
Um den Cube als abstoßend zu erkennen, hab ich ja nicht die ganze Generation gebraucht, ich hab irgendwann einfach aufgehört, zu zocken
Neben ED (ein N64-Spiel
) und Pikmin (1) waren die besten Spiele eh primär die Titel, die es in besserer Form auf der XBox gab 
Und was für geniale Spiele es tatsächlich auf der PS2 gibt, hab ich dann erst viel zu spät gesehen
Um den Cube als abstoßend zu erkennen, hab ich ja nicht die ganze Generation gebraucht, ich hab irgendwann einfach aufgehört, zu zocken



Und was für geniale Spiele es tatsächlich auf der PS2 gibt, hab ich dann erst viel zu spät gesehen

- Ike
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Re: WiiU - Next Generation Konsole (Wii2/Project Café)
Alle Spiele auf der PS2 waren überbewertete Hypespiele. Allesamt Müll, außer Hot Pursuit 2.CubeKing hat geschrieben:Nope, das wäre die PS2.Ike hat geschrieben:Der cube hatte neben dem N64 die besten Spiele ever.

Ne, ernsthaft, Spiele ala GTA SA, MGS3 und FFX fand ich einfach nur schlecht und langweilig. Das einzige Spiel was in der PS2 immer wieder lief war Hot Pursuit 2, und ich bin am Überlegen deswegen die PS2 noch mal aufzubauen...
- CubeKing
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Re: WiiU - Next Generation Konsole (Wii2/Project Café)
Wenn ED ein N64-Spiel gewesen ist, war Banjo Kazooie ja nach der gleichen Logik ein SNES-Spiel.Dante hat geschrieben:ED (ein N64-Spiel)

[quote=""Ike"]Alle Spiele auf der PS2 waren überbewertete Hypespiele. Allesamt Müll, außer Hot Pursuit 2.

Ne, ernsthaft, Spiele ala GTA SA, MGS3 und FFX fand ich einfach nur schlecht und langweilig.[/quote]
Was ist denn derzeit hier im Forum los?!
Erst wird das Metroid Prime Duo kleingeredet (oder ignoriert - nicht wahr, Dante?

und nun sind auch noch GTASA sowie MGS3 Müll?!

Die Konsole hat einen ganzen Haufen toller Spiele denen du (und viele, viele Andere) wahrscheinlich noch nie ein Fünkchen Aufmerksamkeit geschenkt hast.

(Etwas, was der DS später weitergeführt hat.

- Cube
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Re: WiiU - Next Generation Konsole (Wii2/Project Café)
Der Gamecube hat definitiv einige Perlen im Programm, allerdings hats mir damals auch nicht allzu weh getan, ihn für eine Xbox zu verkaufen 
Aber Titel wie Zelda TWW oder Mario Sunshine waren zwar durchaus enttäuschend (wenn man halt XYZ erwartet hat), aber wenn man das mal bei Seite lässt, sind beide Spiele von überaus hoher Qualität, an die 90% aller PS2- oder Xbox-Spiele nie ran kamen. Und man macht es sich natürlich extrem einfach, zu behaupten, Eternal Darkness sei eigentlich ein N64-Spiel.
Nun ja, ich denke, wer die gewissen Titel, die der Gamecube so erbracht hat, missachtet und die Konsole insgesamt für eine Fehlkonstruktion hält, hat von Videospielen keine Ahnung und sollte für alle weiteren videospielrelevanten Diskussionen ab jetzt per se ausgeschlossen werden

Apple!

Aber Titel wie Zelda TWW oder Mario Sunshine waren zwar durchaus enttäuschend (wenn man halt XYZ erwartet hat), aber wenn man das mal bei Seite lässt, sind beide Spiele von überaus hoher Qualität, an die 90% aller PS2- oder Xbox-Spiele nie ran kamen. Und man macht es sich natürlich extrem einfach, zu behaupten, Eternal Darkness sei eigentlich ein N64-Spiel.
Nun ja, ich denke, wer die gewissen Titel, die der Gamecube so erbracht hat, missachtet und die Konsole insgesamt für eine Fehlkonstruktion hält, hat von Videospielen keine Ahnung und sollte für alle weiteren videospielrelevanten Diskussionen ab jetzt per se ausgeschlossen werden


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Zuletzt geändert von Cube am Mi Jun 22, 2011 13:38, insgesamt 1-mal geändert.
Spontanität will wohlüberlegt sein.
- Seppatoni
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Re: WiiU - Next Generation Konsole (Wii2/Project Café)
Ubisoft Believes in Wii U
Nintendo has a key third party ally as it works towards the 2012 launch of its new console.
Ubisoft is serious about its support for Wii U. If you don't believe that, consider the publisher is planning five titles for the system, including a new IP, Killer Freaks, that will arrive at launch.
More and more information is trickling out of E3, including an interview Gamesindustry.biz conducted with Yves Guillemot, the CEO of Ubisoft. Though it appears this was conducted prior to Ubisoft's Wii U roundtable (Guillemot won't mention Killer Freaks by name), the discussion still proves fascinating.
Apparently Ubisoft has been working with the Wii U tech for "quite some time," though admittedly Nintendo continues to hold back some information as it continues to develop its new home console. Guillemot said that one of the advantages to this system is that it's similar to the Xbox 360 and PlayStation 3, meaning development can occur simultaneously across all platforms.
Ubisoft views Wii U as not only a third location for some games, but as a way to develop exclusive new content, such as Killer Freaks. Guillemot also said Wii U's innovative interface could continue to attract non-gamers back into gaming, or make those experiences easier for them.
But why bother with this new console? What convinced Ubisoft to commit so aggressively to Wii U? Guillemot noted it's important to arrive close to a system's launch, and that the early consumers not only have critical word of mouth but set trends as well.
"From the beginning when we saw that console we were impressed by the level of quality of the experience you could get," Guillemot said. "In fact, being able to have the pads plus touch is really something that can enhance your interaction with the game. And the fact that it's a screen as well and it can receive information, send information, to your friends and family and so on, to make it easy for social activity, is something that I like a lot as well."
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Nintendo has a key third party ally as it works towards the 2012 launch of its new console.
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More and more information is trickling out of E3, including an interview Gamesindustry.biz conducted with Yves Guillemot, the CEO of Ubisoft. Though it appears this was conducted prior to Ubisoft's Wii U roundtable (Guillemot won't mention Killer Freaks by name), the discussion still proves fascinating.
Apparently Ubisoft has been working with the Wii U tech for "quite some time," though admittedly Nintendo continues to hold back some information as it continues to develop its new home console. Guillemot said that one of the advantages to this system is that it's similar to the Xbox 360 and PlayStation 3, meaning development can occur simultaneously across all platforms.
Ubisoft views Wii U as not only a third location for some games, but as a way to develop exclusive new content, such as Killer Freaks. Guillemot also said Wii U's innovative interface could continue to attract non-gamers back into gaming, or make those experiences easier for them.
But why bother with this new console? What convinced Ubisoft to commit so aggressively to Wii U? Guillemot noted it's important to arrive close to a system's launch, and that the early consumers not only have critical word of mouth but set trends as well.
"From the beginning when we saw that console we were impressed by the level of quality of the experience you could get," Guillemot said. "In fact, being able to have the pads plus touch is really something that can enhance your interaction with the game. And the fact that it's a screen as well and it can receive information, send information, to your friends and family and so on, to make it easy for social activity, is something that I like a lot as well."
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- Seppatoni
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Re: WiiU - Next Generation Konsole (Wii2/Project Café)
Wii U and Mii
Wii U is coming. Why not evolve Miis? And why even use them in the first place? We asked.
Miis. The very notion of Nintendo's iconic and generic creations will stir up considerable debate amongst fans, not only for their design but for the types of games they star in. You won't find one of these character avatars in an epic adventure, only compilation-type mini-games.
Nintendo's Wii U "experiences" at E3 featured Miis prominently, and while they were in HD and slightly upgraded, there was no question Nintendo was fundamentally staying with the artistic approach it had used on Wii.
Speaking with Katsuya Eguchi, a Nintendo software producer and director whose credits include Star Fox, Wii Sports Resort and Wave Race 64, I asked why Nintendo chose to keep the basic Mii design the same from Wii to Wii U. Nintendo's new console is clearly powerful enough to allow for any type of Mii creation, were there any upgrades in the works?
"Actually, the Miis that will be used on the Wii U are going to be the same as the ones on the 3DS," Eguchi told me. "On the 3DS we tweaked [the design] a little bit. We added some features, and the Mii editor that's on the 3DS is different from the one that's on the Wii. Ultimately we'll use those same Miis on the Wii U. Right now it looks the same as the ones on the Wii because we don't have the ability to create Miis in the Wii U yet."
The shared 3DS and Wii U designs certainly lends weight to the idea that Nintendo is planning more connectivity between the two devices, beyond the Smash Bros. communication we've already heard about. I asked Eguchi if this was something Nintendo was planning on using extensively. The producer told me that while he couldn't get into details, discussions regarding more opportunities were currently happening.
Another thing that interested me greatly was the use of the Miis in the Wii U concepts. Battle Mii showcased the avatars using Metroid-esque weaponry, even featuring Samus's iconic helmet. In Chase Mii, the lead character wore a Mario hat, who was then chased by Mii Toads. Yet everything was distinctly Mii driven in very Mii-esque worlds.
So why not make mini-games featuring characters entirely from Metroid and Mario? Nintendo makes party-based games all the time featuring non-Mii characters like Mario. How do they determine what concept fits an artistic vision?
"It depends on what the development team's take on Miis, using Miis or a franchise character... It depends on what their feel is, how they want the game experience to be," Eguchi said. "If you use a Mii, you're playing as your character within that world. If you're playing as Mario, you become Mario playing within Mario's world. There's that difference. It's a little bit hard to understand, but I think you can get a feel for what I'm saying? So with Chase Mii and Battle Mii, our goal is to have the player feel like they're in this foreign world, running around and being chased by their friends. So that was our intent in using Miis for that game."
Focusing more on Nintendo's iconic franchises like Mario, I asked Eguchi-san how HD might affect the Mushroom Kingdom. HD graphics often take worlds in a more realistic direction, but would that serve many of Nintendo's worlds well? Would we really want to see the individual hairs in Mario's mustache?
"I think the way we get around those challenges that you mention is, we look at a franchise and find out what's right for that franchise, utilizing the HD. For example, you saw the HD Zelda demo at the briefing, and how detailed and graphically awesome that looked. So that's something you can see in a Zelda game. Or for Metroid or Starfox, we could do something really cool, bring those out a little bit more. For games like the New Super Mario Brothers Mii that was also shown... Because that game uses the Mii characters, we're able to really bring out those details, so that while you're playing the game, even though your character looks very small, you still know which one you are. So there are different ways of utilizing HD."
Stay tuned for more from my chat with Eguchi-san as we discuss more about Nintendo's Wii U future.
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Wii U is coming. Why not evolve Miis? And why even use them in the first place? We asked.
Miis. The very notion of Nintendo's iconic and generic creations will stir up considerable debate amongst fans, not only for their design but for the types of games they star in. You won't find one of these character avatars in an epic adventure, only compilation-type mini-games.
Nintendo's Wii U "experiences" at E3 featured Miis prominently, and while they were in HD and slightly upgraded, there was no question Nintendo was fundamentally staying with the artistic approach it had used on Wii.
Speaking with Katsuya Eguchi, a Nintendo software producer and director whose credits include Star Fox, Wii Sports Resort and Wave Race 64, I asked why Nintendo chose to keep the basic Mii design the same from Wii to Wii U. Nintendo's new console is clearly powerful enough to allow for any type of Mii creation, were there any upgrades in the works?
"Actually, the Miis that will be used on the Wii U are going to be the same as the ones on the 3DS," Eguchi told me. "On the 3DS we tweaked [the design] a little bit. We added some features, and the Mii editor that's on the 3DS is different from the one that's on the Wii. Ultimately we'll use those same Miis on the Wii U. Right now it looks the same as the ones on the Wii because we don't have the ability to create Miis in the Wii U yet."
The shared 3DS and Wii U designs certainly lends weight to the idea that Nintendo is planning more connectivity between the two devices, beyond the Smash Bros. communication we've already heard about. I asked Eguchi if this was something Nintendo was planning on using extensively. The producer told me that while he couldn't get into details, discussions regarding more opportunities were currently happening.
Another thing that interested me greatly was the use of the Miis in the Wii U concepts. Battle Mii showcased the avatars using Metroid-esque weaponry, even featuring Samus's iconic helmet. In Chase Mii, the lead character wore a Mario hat, who was then chased by Mii Toads. Yet everything was distinctly Mii driven in very Mii-esque worlds.
So why not make mini-games featuring characters entirely from Metroid and Mario? Nintendo makes party-based games all the time featuring non-Mii characters like Mario. How do they determine what concept fits an artistic vision?
"It depends on what the development team's take on Miis, using Miis or a franchise character... It depends on what their feel is, how they want the game experience to be," Eguchi said. "If you use a Mii, you're playing as your character within that world. If you're playing as Mario, you become Mario playing within Mario's world. There's that difference. It's a little bit hard to understand, but I think you can get a feel for what I'm saying? So with Chase Mii and Battle Mii, our goal is to have the player feel like they're in this foreign world, running around and being chased by their friends. So that was our intent in using Miis for that game."
Focusing more on Nintendo's iconic franchises like Mario, I asked Eguchi-san how HD might affect the Mushroom Kingdom. HD graphics often take worlds in a more realistic direction, but would that serve many of Nintendo's worlds well? Would we really want to see the individual hairs in Mario's mustache?
"I think the way we get around those challenges that you mention is, we look at a franchise and find out what's right for that franchise, utilizing the HD. For example, you saw the HD Zelda demo at the briefing, and how detailed and graphically awesome that looked. So that's something you can see in a Zelda game. Or for Metroid or Starfox, we could do something really cool, bring those out a little bit more. For games like the New Super Mario Brothers Mii that was also shown... Because that game uses the Mii characters, we're able to really bring out those details, so that while you're playing the game, even though your character looks very small, you still know which one you are. So there are different ways of utilizing HD."
Stay tuned for more from my chat with Eguchi-san as we discuss more about Nintendo's Wii U future.
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Re: WiiU - Next Generation Konsole (Wii2/Project Café)
Zur Konsolen Diskussion:
Das ihr aber echt immer noch nicht aus diesem Kindergarten rausgewachsen seid. Von wegen "die PS2 wischt mit dem Cube den Boden
auf, ALTAAAH!"

Wir sind doch alle Multikonsoleros hier, selbst solche Hardcore Nintendo Fans wie Ike
Also warum immer noch dieses Gebashe? Es gab doch wohl auf jeder einzelnen Konsole eine Stange Games, fuer die allein es wert war
die Konsole zu besitzen. Koennen wir es nicht dabei einfach belassen und diesen laecherlich SUBJEKTIVEN Geschmacksvergleich aussen
vor lassen? Danke
Das ihr aber echt immer noch nicht aus diesem Kindergarten rausgewachsen seid. Von wegen "die PS2 wischt mit dem Cube den Boden
auf, ALTAAAH!"


Wir sind doch alle Multikonsoleros hier, selbst solche Hardcore Nintendo Fans wie Ike

Also warum immer noch dieses Gebashe? Es gab doch wohl auf jeder einzelnen Konsole eine Stange Games, fuer die allein es wert war
die Konsole zu besitzen. Koennen wir es nicht dabei einfach belassen und diesen laecherlich SUBJEKTIVEN Geschmacksvergleich aussen
vor lassen? Danke

- SammySatan
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Re: WiiU - Next Generation Konsole (Wii2/Project Café)
WAS! Multikonsoleros! Ich bin Nintendo Fan und nicht dafür das man sich tausend verschiedene Konsolen kauft die alle überflüssig sind. Ich Hasse SONY und PS und die XBOX wird von mir auch nur halbherzig tollerirt.da_rula hat geschrieben:Zur Konsolen Diskussion:
Das ihr aber echt immer noch nicht aus diesem Kindergarten rausgewachsen seid. Von wegen "die PS2 wischt mit dem Cube den Boden
auf, ALTAAAH!"![]()
Wir sind doch alle Multikonsoleros hier, selbst solche Hardcore Nintendo Fans wie Ike
Also warum immer noch dieses Gebashe? Es gab doch wohl auf jeder einzelnen Konsole eine Stange Games, fuer die allein es wert war
die Konsole zu besitzen. Koennen wir es nicht dabei einfach belassen und diesen laecherlich SUBJEKTIVEN Geschmacksvergleich aussen
vor lassen? Danke

Ich möchte noch sagen das ich trotzdem Games auf der PS und XBOX sehe die ich auch mal spielen möchte. Ich hab auch mal für 10 Monate eine 360 gehabt. Die Spiele gibts, aber auch für den PC und sind auch besser auf dem PC. Das heist die Konsole ist nichts für mich. Hat so wiso Hardeware probleme gehabt wie die PS auch.

Nur Nintendo kann mich an die Scheibe vesseln mit ihren guten Spielen wie F-ZERO und Metroid.

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Re: WiiU - Next Generation Konsole (Wii2/Project Café)
Sofern denn, mal wieder in absehbarer Zeit ein F-Zero Spiel für ein Nintendo System erscheinen wird. 

- Seppatoni
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Re: WiiU - Next Generation Konsole (Wii2/Project Café)
Spekulationen um den Preis der Wii U bekommen neue Nahrung
[ externes Bild ]
Wie teuer wird die Wii U zum Release irgendwann 2012 sein? Diese Frage beschäftigt Spieler auf der ganzen Welt. Ist der Preis zu hoch, werden sich wohl kaum viele Zocker die neue Konsole zum Start holen, um dann dort Next-Gen-Spiele zu spielen, die sie auch ohne Aufpreis für Xbox oder PlayStation 3 bekommen könnten.
Die australische Seite von EBGames hat nun einen Vorbestellerpreis für Wii U veröffentlicht: 598 australische Dollar verlangt der Händler, das sind umgerechnet etwa 440 Euro. Was sagt Ihr, ist der Preis realistisch, ist das zu viel Geld oder holt Ihr Euch den neuen Kasten sowieso, egal zu welchem Preis?
Maniac.de

[ externes Bild ]
Wie teuer wird die Wii U zum Release irgendwann 2012 sein? Diese Frage beschäftigt Spieler auf der ganzen Welt. Ist der Preis zu hoch, werden sich wohl kaum viele Zocker die neue Konsole zum Start holen, um dann dort Next-Gen-Spiele zu spielen, die sie auch ohne Aufpreis für Xbox oder PlayStation 3 bekommen könnten.
Die australische Seite von EBGames hat nun einen Vorbestellerpreis für Wii U veröffentlicht: 598 australische Dollar verlangt der Händler, das sind umgerechnet etwa 440 Euro. Was sagt Ihr, ist der Preis realistisch, ist das zu viel Geld oder holt Ihr Euch den neuen Kasten sowieso, egal zu welchem Preis?
Maniac.de

Re: WiiU - Next Generation Konsole (Wii2/Project Café)
WAS! PC-Spieler!SammySatan hat geschrieben:WAS! Multikonsoleros! Ich bin Nintendo Fan und nicht dafür das man sich tausend verschiedene Konsolen kauft die alle überflüssig sind. Ich Hasse SONY und PS und die XBOX wird von mir auch nur halbherzig tollerirt.da_rula hat geschrieben:Zur Konsolen Diskussion:
Das ihr aber echt immer noch nicht aus diesem Kindergarten rausgewachsen seid. Von wegen "die PS2 wischt mit dem Cube den Boden
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Ich möchte noch sagen das ich trotzdem Games auf der PS und XBOX sehe die ich auch mal spielen möchte. Ich hab auch mal für 10 Monate eine 360 gehabt. Die Spiele gibts, aber auch für den PC und sind auch besser auf dem PC. Das heist die Konsole ist nichts für mich. Hat so wiso Hardeware probleme gehabt wie die PS auch.![]()
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- Zeratul
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Re: WiiU - Next Generation Konsole (Wii2/Project Café)
Vallah, voll das Opfer 
