Sozusagen das Spiegelbild von Gears of War und Unreal Engine 3, die auch keinen Charme und keine Atmosphäre erzeugt (aber wenigstens technisch nennenswert ist
[Wii] Arc Rise Fantasia
Würde ich nicht sagen, schau dir Fragile an. ARF ist auf vielen Ebenen hässlich, und nicht als Wii- oder Nicht-HD-Spiel. Imo hat das hier 0 Charme, 0 Atmosphäre. Seit dem ersten Bild finde ich es einfach grausam.
Sozusagen das Spiegelbild von Gears of War und Unreal Engine 3, die auch keinen Charme und keine Atmosphäre erzeugt (aber wenigstens technisch nennenswert ist
).
Sozusagen das Spiegelbild von Gears of War und Unreal Engine 3, die auch keinen Charme und keine Atmosphäre erzeugt (aber wenigstens technisch nennenswert ist
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Gameplay-Video von der TGS, Link.
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TGS-Trailer, Link.
Infos von der TGS:
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- no random battles
- enemies appear on-screen
- choose which enemies you want to fight
- if you flee a fight but get caught, you’ll start the next fight with less AP
- battle freezes to allow you to distribute AP between party
- focus on one player for combo attacks, split AP for varied attacks
- turn order appears on-screen
- elemental shields
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Neuer Trailer, Link.
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Infos aus einem Interview mit Ryoei Mikage, Präsident von imageepoch:
- man würde gerne einen zweiten und sogar dritten Teil entwickeln
- ähnlich wie bei Final Fantasy möchte man einen Austausch der Charas vornehmen
- hohe VKZ sind nicht Vorraussetzung, mit annährend 200.000 verkaufter Einheiten [weltweit?] wäre man schon sehr zufrieden
- keine Bewegungssteuerung
- Classic Shell und GameCube-Controller können genutzt werden
Quelle [inklusive neuer Bilder]
- man würde gerne einen zweiten und sogar dritten Teil entwickeln
- ähnlich wie bei Final Fantasy möchte man einen Austausch der Charas vornehmen
- hohe VKZ sind nicht Vorraussetzung, mit annährend 200.000 verkaufter Einheiten [weltweit?] wäre man schon sehr zufrieden
- keine Bewegungssteuerung
- Classic Shell und GameCube-Controller können genutzt werden
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Zuletzt geändert von America`s Most Wanted am So Feb 01, 2009 10:23, insgesamt 1-mal geändert.
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Re: [Wii] Arc Rise Fantasia
Infos aus der Nintendo Power
- "Now that publishers have had time to feel out what does and doesn't work on Wii, Mizutani (Marvelous Producer) and producer Ryoie Mikage of ImageEpoch expect to see the dearth of Wii RPGs come to an end."
- Part of the Tales of Symphonia team (game designer, CG director, scenario writer, and main battle programmer - among others) are working on the game. They say it feels like a Tales game, as a result.
- You see the enemies on the field, so no random battles.
- "Instead of the Tales series' frantic real-time battling, Arc Rise Fantasia uses an original turn-based system with a dash of strategy-RPG flavor. In our early version of the game, the battle system is a clear highlight,"
- Battles load quickly. "The trio has a set number of ability points to spend each turn, and you can distribute them however you like - by having your best fighter attack three times, for example, or by having each member attack once."
- The main story will be around 30 hours plus optional side quests.
- The game doesn't use IR or waggle, but some of the optional casino mini-games will.
- They say it's nice to hear Mitsuda working on a disk-based platform again.
- "As proud as the developers are of Arc Rise Fantasia's battle system, soundtrack, and character designs, both men go straight for the storyline when asked to name the team's primary focus. ... The game features a huge supporting cast, dozens of plot threads, and a worldview built around numerous intersections between divinity and technology."
- "the stage is set for a perfect storm of political upheavals, spiritual awakenings, and ecological catastrophe. What more could you ask for from Wii's first original RPG epic?
- "Now that publishers have had time to feel out what does and doesn't work on Wii, Mizutani (Marvelous Producer) and producer Ryoie Mikage of ImageEpoch expect to see the dearth of Wii RPGs come to an end."
- Part of the Tales of Symphonia team (game designer, CG director, scenario writer, and main battle programmer - among others) are working on the game. They say it feels like a Tales game, as a result.
- You see the enemies on the field, so no random battles.
- "Instead of the Tales series' frantic real-time battling, Arc Rise Fantasia uses an original turn-based system with a dash of strategy-RPG flavor. In our early version of the game, the battle system is a clear highlight,"
- Battles load quickly. "The trio has a set number of ability points to spend each turn, and you can distribute them however you like - by having your best fighter attack three times, for example, or by having each member attack once."
- The main story will be around 30 hours plus optional side quests.
- The game doesn't use IR or waggle, but some of the optional casino mini-games will.
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- "As proud as the developers are of Arc Rise Fantasia's battle system, soundtrack, and character designs, both men go straight for the storyline when asked to name the team's primary focus. ... The game features a huge supporting cast, dozens of plot threads, and a worldview built around numerous intersections between divinity and technology."
- "the stage is set for a perfect storm of political upheavals, spiritual awakenings, and ecological catastrophe. What more could you ask for from Wii's first original RPG epic?
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NeoCaligula
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Re: [Wii] Arc Rise Fantasia
Ich liebe es, wenn die Leute Wert auf das Battle System legen. 
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NeoCaligula
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Re: [Wii] Arc Rise Fantasia
Ich wäre ziemlich angepisst, wenn das Spiel hierzulande nicht rauskäme. Aber in letzter Zeit stauen sich immer mehr Japan-Only-Releases. 
Goddammit, Soma Bringer ist immer noch nicht hier erschienen.
Goddammit, Soma Bringer ist immer noch nicht hier erschienen.


