[WiiU] ZombiU

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Cube
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Re: [WiiU] ZombiU

Beitrag von Cube » Mi Jun 06, 2012 12:19

Nee, das Konzept ansich ist wirklich interessant, unabhängig davon, und durch die Integration des WiiU-Pads könnte es echt Laune machen. Ich sehe eher das Problem darin, dass es derzeit das einzige Spiel ist, das mich einigermaßen gepackt hat. Tragisch genaug, dass es ein Ubi-Spiel ist :ugly: Und wegen einem Titel werde ich die WiiU nicht kaufen.
Spontanität will wohlüberlegt sein.

Calmundd

Re: [WiiU] ZombiU

Beitrag von Calmundd » Mi Jun 06, 2012 13:50

Son-Gohan hat geschrieben:Ja, ZombieU schaut interessant aus. :)


Aber das ist nach all den Musik, Tanz und Säuglingsspielen ja auch nicht schwer... :ugly:


Nehmen wir mal an, es ginge nicht um den Wii U Launch und ZombieU würde ganz normal im Laden für 360 / PS3 erscheinen. Würdet ihr es ernsthaft kaufen? Vielleicht schon, OK, aber man kann es wohl kaum als DAS Killerspiel für Wii U bezeichnen, ne?
Es ist nicht die Thematik Zombie, die das Spiel so interessant macht, sondern die Nutzung des GamePads.

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Re: [WiiU] ZombiU

Beitrag von Remy » Mi Jun 06, 2012 15:06

Calmundd hat geschrieben: Es ist nicht die Thematik Zombie, die das Spiel so interessant macht, sondern die Nutzung des GamePads.
Wobei ich das Schießen mit dem Teil ziemlich unrealistisch/blöd find. Also immer das Teil vors Gesicht halten beim Snipern z.B. Da ist ne Wiimote (+Aufsatz) schon passender.

Calmundd

Re: [WiiU] ZombiU

Beitrag von Calmundd » Mi Jun 06, 2012 15:08

Remy hat geschrieben:
Calmundd hat geschrieben: Es ist nicht die Thematik Zombie, die das Spiel so interessant macht, sondern die Nutzung des GamePads.
Wobei ich das Schießen mit dem Teil ziemlich unrealistisch/blöd find. Also immer das Teil vors Gesicht halten beim Snipern z.B. Da ist ne Wiimote (+Aufsatz) schon passender.
Beim Snipern scheint das Bild auf dem Fernseher gleich zu bleiben. Man zoomt also nur mit dem GamePad.
Find ich gut die Idee :thumbup:

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Re: [WiiU] ZombiU

Beitrag von Fabbl » Do Jun 07, 2012 01:54

Kotaku hat es angespielt, das hört sich doch gar nicht so schlecht an (ja, viel Text :p):
ZombiU Sprinkles Dead Island With A Liberal Dose of Dark Souls. In Other Words, It’s Rad

Well, color me surprised. When Ubisoft debuted ZombiU as a Wii U-exclusive zombie game at their press conference yesterday, I wasn't sold. The trailer was exceptionally slick, of course, but who can even tell when it comes to zombie games anymore, you know?

As it turns out, ZombiU doesn't just use the Wii U's unique touchscreen controller to great survival horror effect, it's also got some really smart ideas independent of the Wii U's distinctive control scheme. For starters, it's basically a roguelike? Wait, let me back up.

ZombiU is a first-person survival horror game, more or less. Limited inventory, first-person melee, and deadly zombies. It's chunky and good-looking, but not all that remarkable in its graphical or artistic presentation.

Let's bullet-point this mother, because I wanna get the facts to you guys in the easiest way possible. Let's start with the interesting, roguelike way the game deals with player death:

When you make a character, one is randomly generated for you—there is no main character. You give it your playertag, but it gets a name of its own—I say "it," because it can be a man or a woman.
If you die (and you will die), you respawn as a new character.
Each game begins in a central hub, but the world is largely open. You can go anywhere, and objectives that you complete with past characters are still completed.
Best of all, when you die, your past character becomes a zombie, so you can go find them in your next game and kill them and reclaim the gear you got on your last playthrough.
It saves your stats, so you can always tell how long you've lived, for example. There will be an achievement for finishing the game entirely in one life, since of course there will be people who pull that off.
There can only be one of your past-life zombies in the game at a time, but as you play online, your online friends' zombies will also enter your game. You'll see their playertag over their zombies. Ha!
When I played, I had to go get some medicine for a character named Vikram—I almost made it out, but right at the door I finally got killed. My next life, a female character, then hopped right in the door, killed the zombie and the zombified version of my past character, picked up the medicine and was able to finish the mission. That? Is cool as hell.

Now let's talk a bit about the touch-screen, which does a remarkable job of immersing you in the game and making things scarier.

The screen serves as your inventory, as well as your interface for lockpicking, keypad hacking, etc.
The reason this is cool is that when you go into your backpack or loot a body or container, the camera pops out of first-person, and the game keeps going. Therefore you can see if a zombie is coming up behind you as you hack/loot/rummage.
As you play, the screen is a minimap and a motion detector, which lets you pick up zombies relative to your location. Don't think that makes things easier—between the time required to look down and the general unreliability of the minimap (it doesn't give away the great jump-scares), you're still very much in survival-horror mode.
It's remarkable how intense it feels to look down into your inventory and then have to look back up to check your surroundings—it makes rooting around in your backpack during the zombie apocalypse feel like… well, rooting around in your backpack during a zombie apocalypse.
Lockpicking is similar to other games' lockpicking mechanics, and uses the touch-screen and vibration to lock tumblers into place.
There is also a scanner, which lets you scan things in the environment. When you pull out your scanner (using the left shoulder button) the camera goes to third person again and the controller's screen becomes first-person.
You can use the touch-screen to scan bodies, containers, and other things in the environment to tell more about them.

And last, some general things I noticed:

It would appear that every character is guided by the same voice on the other end of the radio—it sounds like there was some sort of outbreak, but that it was planned for. That's why supplies are placed all around.
At one point, things went totally batshit—the power went out, and my scanner and minimap stopped working.
I literally yelled twice from jump-scares. In fairness, I have had a TON of coffee today. But it was a whole lot of fun.
When things went haywire, I was forced to fight a special zombie called "Nurse" in an enclosed area. She could teleport, and would vanish as I shot her before reappearing behind me. It was unnerving, particularly because she wouldn't stop screaming.
Once I killed the nurse, I had to scan her with the controller screen… but she JUMPED THE EFF OUT AT ME THROUGH THE SCREEN and scared the bejesus out of me.
Sorry for the unprofessional all-caps. It was really cool, is all.

I was very impressed with ZombiU. Despite its silly name and possibly gimmicky Wii U integration, it's actually a seriously smart game with some cool non-Wii U-specific gameplay ideas, made by people who are clearly having a lot of fun with it. Put another way: It's the game that made me finally see the potential of the Wii U's special second screen.
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Re: [WiiU] ZombiU

Beitrag von Shiiro » Do Jun 07, 2012 01:58

Am meisten interessiert es mich ja, dass man wirklich nur ein Leben hat :uthink:
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Re: [WiiU] ZombiU

Beitrag von Fabbl » Do Jun 07, 2012 02:04

Hoffentlich gibt's auch ne gescheite Story und ein Spielziel und nicht nur arcadiges Überleben gegen die Zeit. :ugly:
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Re: [WiiU] ZombiU

Beitrag von Shiiro » Do Jun 07, 2012 02:05

Ja okay, das wäre dann wieder sehr kacke.
Wobei...Story in einem Zombiespiel? :ulol:
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Calmundd

Re: [WiiU] ZombiU

Beitrag von Calmundd » Do Jun 07, 2012 09:54

Fabbl hat geschrieben:Hoffentlich gibt's auch ne gescheite Story und ein Spielziel und nicht nur arcadiges Überleben gegen die Zeit. :ugly:
Ich denke mal, man muss herausfinden, wer diese ominöse Stimme ist und wie es zum Ausbruch kam.

Aber klingt echt geil :ulove:
Besonders dieser Part:
Best of all, when you die, your past character becomes a zombie, so you can go find them in your next game and kill them and reclaim the gear you got on your last playthrough.
GEILO :ulove:

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Re: [WiiU] ZombiU

Beitrag von Nimmerlandjunge » Do Jun 07, 2012 16:18

We each walk the path that we`ve chosen

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Re: [WiiU] ZombiU

Beitrag von Vater Unser » Do Jun 07, 2012 18:59

Calmundd hat geschrieben:
Remy hat geschrieben:
Calmundd hat geschrieben: Es ist nicht die Thematik Zombie, die das Spiel so interessant macht, sondern die Nutzung des GamePads.
Wobei ich das Schießen mit dem Teil ziemlich unrealistisch/blöd find. Also immer das Teil vors Gesicht halten beim Snipern z.B. Da ist ne Wiimote (+Aufsatz) schon passender.
Beim Snipern scheint das Bild auf dem Fernseher gleich zu bleiben. Man zoomt also nur mit dem GamePad.
Find ich gut die Idee :thumbup:
Gab ja auch ein ganzes Videospielefranchise das auf der Idee aufbaut :ufist:
So fresh!

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Re: [WiiU] ZombiU

Beitrag von Shiiro » Fr Jun 08, 2012 15:31

Und schon gehts los :ugly: ;/
ZombiU (Wii U) wird vielleicht Multiplattform-Titel

08.06.12 - Ubisoft gibt bekannt, dass man das Actionspiel ZombiU zunächst exklusiv für Wii U anbieten wird, danach aber durchaus auch eine Veröffentlichung auf weiteren Plattformen möglich ist.

Laut Senior Vice President of Sales & Marketing Tony Key müsste Ubisoft dann zwar recht viel im Spiel ändern, was aber nicht unmöglich ist. Allerdings müssten die Änderungen cool sein und Sinn machen, erst dann wäre eine Umsetzung auch gerechtfertigt.

Interessant seien in dieser Hinsicht die SmartGlass Technologie auf der Xbox 360 oder das plattformübergreifende Spielen auf PS3 und PS Vita, die hohes Potential haben.
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Re: [WiiU] ZombiU

Beitrag von gunman » Fr Jun 15, 2012 18:24

Direct Feed Developer Walkthrough:
http://www.youtube.com/watch?v=8jzFdPUAaso
:thumbup:
Macht echt nen guten Eindruck.
Keine Checkpoints, nur ein Leben, die Anspannung wird bestimmt immens sein! ;)

In dem Video wird auch schön gezeigt wie man in einen neuen Körper kommt.
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Re: [WiiU] ZombiU

Beitrag von gunman » Di Aug 14, 2012 21:59

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Re: [WiiU] ZombiU

Beitrag von Devastator » So Aug 19, 2012 22:37

Heute angespielt und zusammen mit dem neuen COntroller für sehr gut befunden. Da die Steuerung recht zäh war, habe ich mal nachgefragt, ob man diese justieren kann.
Die Frage wurde dezent bejaht. :ugly: Wem das Spiel steuerungstechnisch also etwas zu träge vorkam - da wäre wohl jetzt schon eigentlich etwas dran machbar gewesen... :uconfused:
Kein PLan, warum Ubisoft einem das so vorkonfiguriert hat... :ugly:

Besonders verblüfft und positiv überrascht hat mich aber das sehr geringe Gewicht des neuen WiiU-Controllers als auch die formidabel funktionierende Erkennung der Bewegung beim Scannen der Räume! :love: :love:

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